تاسيس آژانس املاك

طراحي سايت و كسب و كار هاي آنلاين

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تاسيس آژانس املاك

حتماً تا به ‌حال براي خريد و يا اجاره ملك سري به دفاتر و آژانس‌هاي املاك و مستغلات زده‌ايد و با گونه شغل و فعاليتشان آشنا شده‌ايد. با اينكه احتمالاً در اولين نگاه به آژانس املاك، اين پيشه ساده به عقيده برسد، ولي اين پيشه مانند هر پيشه ديگري دربايستن به تخصص دارد و در جهان يكي از مهم‌ترين شغل‌ها محسوب مي‌شود.اگر تصور مي‌كنيد كه تأسيس آژانس املاك يك پيشه آسان و ساده است، كه هركسي هر وقت كه تصميم گرفت به سرعت مي‌تواند يك آژانس املاك و مستغلات راه بيندازد، از مراحل دريافت پروانه آژانس املاك و گرفتن دستور تخصصي مشاوري املاك اطلاعي نداريد.
با پروا به رشد عرضه و تقاضا در بازار ملك، احتياج بيشتري به آژانس املاك و مستغلات حرفه‌اي پرماسيدن مي‌شود.
براي راه‌اندازي يك بنگاه معاملات ملكي و گرفتن مجوزهاي لازم براي تأسيس آژانس املاك، مطالب پايين را تعقيب كنيد:
انتخاب محل مناسب براي راه اندازي بنگاه معاملات ملكيپروانه تخصصي مشاور املاك چيست؟مراحل گرفتن پروانه آژانس املاكنكات مهم و كليدي براي داشتن يك آژانس املاك موفق
مراحل گرفتن مجوز آژانس املاكبراى راه‌اندازي آژانس املاك و مستغلات بايد پروانه آژانس املاك را كسب كنيد.
مجوز آژانس املاك يا همان جواز كسب بدست اتحاديه مشاوران املاك، پليس اماكن و مجامع امور صنفى توليدى و توزيعى وزارت بازرگانى صادر مي‌شود.متقاضي دستور كسب بايد به سامانه اصناف مراجعه و تقاضاي خويش را ثبت كرده و نسبت به دريافت كد رهگيري اقدام كند.متقاضي تقاضا پروانه بايد حداكثر ظرف سه ماه، مدارك مورد نياز براي صدور فرمان كسب را تهيه كرده و آن‌را از طريق نظام اصناف ارسال كند.مجهز بودن به داده‌ها و شبكه‌هاي رايانه‌اي نيز از امتيازات آژانس‌هاي املاك درجه ‌يك محسوب مي‌شود.در حال آماده هيئت عالي وارسي بر سازمان‌هاي صنفي مملكت شرط سني براي گرفتن جواز مشخص كرده است. بدين‌صورت كه درخواست كننده بايد داراي ۱۸ سال تمام باشد. به ‌عبارت ‌ديگر تنها متولدين ۰۷/۰۸/۱۳۷۹ و قبل متعلق به مجاز به ثبت ‌نام براي اخذ جواز هستند.جواز كسب مي‌تواند موقت (يك‌ساله) و يا دائم به مدت ۵ سنه اعتبار داشته باشد.براي آن‌كه بتوانيد يك آژانس داد و ستدها ملكي تاسيس كنيد بايد ۱۸ سالتان پايان يافته باشد.
نكات مهم و كليدي براي داشتن يك آژانس املاك موفقمشاورين و آژانس‌هاي املاك و مستغلات موظف به رعايت موارد مهمي هستند كه جنبه قانوني و اخلاقي دارند و به خوش‌نامي كسب‌وكارشان كمك مي‌كند.
بر بنياد اعلام سازمان امور مالياتى تمام واحدهاى صنفى بايد امضاى ديجيتال و معاملات را ثبت كنند.معامله بدون كد رهگيرى ارزش قانونى ندارد؛ بنابراين تمام معاملات انجام‌ شده در آژانس‌هاي املاك معتبر بايد كد رهگيري داشته باشند.مؤسسات مختلفي جهت آموزش مشاورين املاك هستي دارند كه مي‌توانند راهگشا و راهنماي شما در اين راه باشند.مشاورين املاك بايد مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي صادره از وزارت تجارت (صنعت، معدن و تجارت) و سازمان ثبت‌اسناد و املاك را دقيقاً به باره اجرا بگذارند.درصورتي‌كه دارنده فرمان كسب بخواهد محل كسب خويش را به ديگري ‌واگذار كند، بايد تقاضا كتبي خود را به اتحاديه تسليم كند. اتحاديه درصورتي‌كه فرد معرفي‌شده را واجد ‌شرايط قانوني بداند با رعايت مقررات، بعد از بيهودگي اجازه كسب قبلي، اجازه جديدي به نام فرد شناسايي ‌شده صادر مي‌كند.يكي از لازمه‌هاي اين شغل برخورد خوب با مشتري و مراجعين است ،كه يكي از نقاط قوت كسب‌ و كارتان خواهد بود.نام كسب ‌و پيشه شما نشان‌دهنده اهميت و نكته ‌سنجي شما در پهنه چشم وهمچشمي كاري است.دكور پسنديده و معماري دروني آن علاوه بر اينكه مبين سليقه شماست، حس اعتماد را در مراجعين در خصوص حسن برگزيدن شما برمي‌انگيزد.مشاورين يك آژانس املاك امين مردم بوده و بايد مورد اعتماد آن‌ها باشد.افراد خوش ‌برخورد و با مهارت را براي مشاركت گزينش كنيد، زيرا در نهايت دفتر شما و شخص دارنده جواز كسب بايد پاسخگوي مشكلات احتمالي باشد.هميشه به ‌روز باشيد و از اينترنت براي تبليغات خويش سهم بگيريد.در اين نوشته سعي كرده‌ايم به زبان ساده و چكيده به روندي اشاره نماييم كه بايد براي تبديل شدن به مشاور املاك طي شود.
قدم به قدم با راه‌اندازي آژانس املاكدريافت فرمان تخصصي املاكدريافت جواز املاك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.