مزايا و مشكلات مشاورين املاك

طراحي سايت و كسب و كار هاي آنلاين

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

مزايا و مشكلات مشاورين املاك

مزايا و معايب شغل رايزن املاك در تعليم مشاور ملاك
يكي از مزيتهاي كار مشاور املاك اين است كه قشرهاي گوناگون افراد و از همه سطح مي توانند وارد اين پيشه شوند. جهت كار رايزن املاك شما مي توانيد طبق زمانهاي آزادي كه داريد و به صورت پاره وقت نيز آنرا اتمام دهيد. از دسته معايب پيشه مشاور املاك اين است كه نخست شما در آغاز مي بايست اصول و قواعد آموزش مشاور املاك را به نكوداشتن ياد بگيريد اما با اين حال هيچ ضمانتي براي اينكه در كارتان بطور صد در صد موفق شويد وجود ندارد. دوم شما براي موفقيت در كارتان بايد خويش نسبت به تعليم مشاور املاك اقدام و در خريد و فروش املاكي كه در دسترس شماست كامياب شويد. سوم درآمد ايام و ماههاي اوليه شما مشخص نيست و چه بسا چندين ماه كامياب به بستن قرارداد نگرديد، چهارم شما مجبور هستيد زمانبندي كاري منعطفي داشته باشيد، پنجم شما بايد در حين معامله املاك رضايت مشتريان دو طرف يعني هم خريدار و هم فروشنده را جلب نمائيد و عدم موفقيت در اين مهم براي شما دردسر ساز خواهد بود. در فرجام يادآور مي شود كه شغل مشاور املاك كار كبير و پيچيده اي است كه در صورت آموزش رايزن املاك بطور اصولي و داشتن پشتكار و علت مي توانيد در آن كامياب شويد.

آموزش رايزن املاك: چگونه وارد پيشه رايزن املاك شويم؟
چنانچه شما مي خواهيد به عنوان صاحب يك بنگاه رايزن املاك وارد اين كار شويد، در ابتدا مي بايست مثل هر سوداگري ساير كه داراي صنف مي باشد جواز كسب تعبيه نمائيد. براي تهيه جواز كسب بطور كلي پنج مرحله هستي دارد شامل تقاضا كتبي متقاضي، ثبت تقاضا متقاضي، بازديد از محل توسط بازرس، بررسي درخواست در كميته مربوطه و در پايان اعلام نتيجه به متقاضي. از جمله مدارك باره بيچارگي جهت ارائه درخواست مي طاقت به عكس پرسنلي، اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه، ريشه-بن-بيخ و كپي سند ملك و يا كرايه نامه، ريشه-بن-بيخ و كپي سرانجام كار، استشهاد عدم سوء پيشينه، برگه واريزي حق عضويت اتحاديه و گنجينه داري كل، در چهره اجاره بودن ملك مدت موعد كرايه حداقل ۵ ساله بوده و متراژ ملك حداقل ۱۲ متر مربع مورد دربايستن است. بعد از دريافت مجوز كسب فرد درخواست كننده بايد در دوره هاي آموزش رايزن املاك كه از طرف اتحاديه مشاوران املاك جهت متقاضيان برگزار مي گردد شركت نمايد. مدت دوره آموزش رايزن املاك حدود ۱۰ ساعت است و پس از دريافت استشهاد انجام دوره تعليم مشاور املاك، درخواست كننده مي تواند شغل خود را پيش درآمد نمايد.

هزينه هاي راه اندازي مشاور املاك
عمده هزينه تاسيس مربوط به خريد و يا اجاره ملك بوده كه بسته به متراژ و موقعيت مكاني متغير است. ديگر اينكه خرج ماليات بر اساس معاملات ثبت شده در سيستم جامع داد و ستدها ملكي از شما كسر مي گردد. هزينه هاي آب، برق و تلفن و … نيز بايد در عقيده گرفته شود. در خصوص استخدام خبره معاملات ملكي معمولا كسان استخدام شده حقوق تغيير ناپذير ندارند و به صورت پورسانتي كار مي كنند و از پورسانت رسيده حق الزحمه خود را مي گيرند.

آموزش رايزن املاك: از كجا شروع كنيم؟
اگر شما سرمايه اي جهت تاسيس بنگاه نداريد ابتدا مي بايست آگهي هاي جرايد و سايتهاي مختلف كاريابي را بررسي نمائيد؛ بطور قطع آگهي هاي مختلف در مقوله استخدام و آموزش مشاور املاك در كار مشاور املاك مي بينيد. آدرس و عدد تماس مشاوران املاك را يادداشت نموده و علاوه بر تماس تلفني به چهره حضوري نيز در بنگاه مشاور املاك حضور يابيد. محيط كار، همكاران، روش كار، فاصله محل كار الي محل سكونت، ميزان پورسانت رسيده و ديگر موارد از اين دست را بررسي نموده و در پايان يكتا از آنها را كه مناسبتر تشخيص مي دهيد گزينش نمائيد. فراموش نكنيد در شغل مشاور املاك همانقدر كه داشتن انگيزه، اعتماد به نفس و پشتكار شما در ميزان كاميابي شما مهم است انتخاب يك بنگاه مناسب، داشتن همكاران پرانرژي و باتجربه، پيرامون كار پويا و پركار و تعليم مشاور املاك اصولي نيز در ميزان يادگيري و كاميابي شما كارساز است.

آموزش مشاور املاك: معني و انواع مشاور املاك
مشاور املاك در زبان انگليسي به معني Real State بوده و به املاك، زمين، ساختمان، هر آنچه در محدوده هوايي ملك باره نظر است و هرآنچه در ذيل زمين ملك است همانند آب، گياهان و يا معادن. اصطلاح Real Estate به معني املاك واقعي يا حقيقي است. سوداگري يا پيشه رايزن املاك يا Business Real Estate به معني خريد، فروش، رهن يا اجاره زمين، ساختمان و يا خانه مي باشد. چهار گونه مشاور املاك هستي دارد شامل مشاور املاك مسكوني، مشاور املاك تجاري، رايزن املاك صنعتي و رايزن املاك زمين (خالي، مزرعه، مرتع). آنچه در اينجا موضوع مورد بحث ماست اغلب مربوط به كار مشاور املاك مسكوني است كه به دليل ماهيت آن از فراخ شدن اكثريت برخوردار است.

شرح شغلي مشاور املاك در آموزش رايزن املاك
شغل مشاور املاك همانگونه كه از نام آن پيداست چيزي فراتر از شغل دلالي و خريد و فروش ملك به انفرادي است. وظيفه اصلي رايزن املاك دادن مشاوره به خريدار و فروشنده ملك و چيزي فراتر از يك واسطه معامله صرف مي باشد. مشاور املاك طي دوره آموزش مشاور املاك داراي تخصص در زمينه ملك گرديده و ضمن ارائه مشاوره به مشتريان آنها را الي پسينيان مرحله و رسيدن به نتيجه دلخواه كه همان پيدا كردن ملك متناسب و ايده آل است راهنمائي و همراهي مي نمايد. بديهي است كه يك كارشناس رايزن املاك در صورتي كه بخواهد در كار خود موفق شود مي بايست يكسري قواعد آموزش مشاور املاك را تعليم ديده و در پيشه خويش بكار گيرد. از اينرو كار رايزن املاك شغلي است دلنازك و پردردسر كه نيازمند داشتن روابط اجتماعي و تعاملات با كسان است. هر چقدر فرد رايزن املاك روابط عمومي اكثريت داشته باشد و با اصول آموزش رايزن املاك آشناتر باشد در اين كار كامياب تر خواهد بود. يك رايزن املاك طيف وسيعي از خدمات به شرح پايين را به مشتريان ارائه مي دهد:

تهيه فهرست از املاك موجود جهت ارائه به مشتريانبررسي و مقايسه املاك مثل يكديگر جهت مشاوره بهتر به متقاضيارائه مشاوره به فروشنده جهت بها گذاري ملكبررسي جزئيات فايلهاي موجود از عقيده ابعاد، موقعيت، تاسيسات و نظاير آنبارگذاري اطلاعات ملك معرفي شده در وب سايتهاي خريد، فروش و اجارهبرنامه ريزي و هماهنگي بازديد ملك بدست مشتريانمذاكره با مالك جهت رفع نواقص احتمالي مالكمذاكره با مشتري جهت مبلغ مورد نظر و روش پرداخت و مشورت با ملكمذاكره در باره روش و شرايط قراردادتهيه عكسهاي چيره دست از ملك مورد نظرتبليغات و اعلان در وب سايتهاي املاك و مستغلات و روزنامهبررسي صحت و سقم مدارك و اسناد مربوط به ملك باره نظر، فروشنده و خريدارتنظيم پيمان نامه از طريق سايت داد و ستدها املاك و گرفتن كد رهگيريهماهنگي و تنظيم جلسه بين فروشنده و خريدار پس از توافقات اوليه طرفيندريافت كميسيون معامله بر اساس نرخهاي مصوبكنترل و بازبيني بر شيوه پرداخت و گرفتن وجه پيمان نامه بدست خريدار و فروشنده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.