مشاور املاك خوب

طراحي سايت و كسب و كار هاي آنلاين

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

مشاور املاك خوب

مشاور املاك به چه كسي گفته مي‌شود:امروزه از كارهايي كه دو طرف معامله اتمام مي‌دهند قبول كردن فردي مطمئن به‌عنوان امين، شاهد و رابط معامله است. به اين‌ اشخاص رايزن املاك يا مشاور مسكن مي‌گويند كه هر دو سو  را به يكديگر معرفي كرده و براي معامله‌ يك پيمان نامه قانوني كه داراي كد رهگيري است را  تنظيم مي‌كند و به هر دو طرف معامله‌ از آن پيمان نامه يك نسخه مي‌دهد.
ويژگي‌هاي رايزن املاك خوب: 
درست‌كاري و صداقتعضويت در اتحاديه ملي املاك و مستغلات و انجمن‌هاي وابسته، از راه‌هاي كسب اعتبار حرفه‌اي و موفقيت طولاني مدت رايزن املاك به قصد دستيابي به استانداردهاي اخلاقي و حرفه‌اي در اين شغل است. براي گرفتن اين مجوزها بايد در كلاس‌هاي گوناگون آموزشي كمپاني كند و اين جوازها را دريافت كند زيرا داشتن اين مجوزها پايبند بودن مشاور املاك را به قوانين و آيين نامه پرتو مي‌دهد كه در جلب اعتماد مشتري تأثير بسزايي دارد.
اصرار و سخت‌كوشي
يك مشاور املاك موفق و پردرآمد روحيه سخت‌كوشي و كار دارد. به طوري كه براي پژوهشگر كردن نيازهاي مشتري، فرد پيگيري است و با انديشه خويش شغل مي‌كند و زمان مناسب را براي اين پيشه گزين كردن مي‌دهد و در پايان براي به نتيجه رسيدن قرارداد هر كاري كه لازم باشد سپريدن مي‌دهد.
شنونده خوب
بهتر است مشاوره املاك آغاز از احساسات و تفكرات مشتري اطلاعات كسب كند سپس آغاز به توصيه و صحبت كند، در نتيجه يك رايزن املاك خوب آغاز شنونده نكويي است . او دستور مي‌دهد مشتريان از مشكلات بازار ملك گلايه كنند اما به هيچگونه حرف آن‌ها را قطع نمي‌كند و در نهايت در نقش يك رايزن براي حل دشوار مسكن مشتري عمل مي‌كند.
 ياد بگيريد كه شما بايد براي مشتري ملك پيدا كنيد نه براي ملك مشتريهمه مشاوران املاك به‌جاي اينكه براي مشتري خويش با پروا به نيازهايش ملكي را پيدا كنند، كوشش دارند لغايت براي ملك‌هاي خود مشتري مناسبي پيدا كنند. به هر قيمتي كه شده مشتريان خويش را مجاب نكنيد الي ملكي كه داريد را بخرند. اكثر مشاوران املاك با گفتن جملاتي همچون ملك اكازيون است»، اگر نخريد از دستتان رفته است، «طرف پول لازم شده و مي‌توانيد ملكش را پايين قيمت بخريد”، “قيمت‌ها شروع به بالا كشيدن كرده، بايد عجله كنيد”  و “بهترين آپارتمان برزن را براي شما خريد كرديم” و … خريداران را ناآگاهانه براي خريد ملكي جذب مي‌كنند؛ شما بايد براي مشتري خويش ملكي را متناسب با بودجه و شأن و منزلت اجتماعي‌شان پيدا كنيد.
تنها به سود فروشنده شغل نكنيدفروش ملك از دسته قراردادهاي دوطرفه‌اي است كه بايد معامله‌اي دو سر سود در آن چهره بگيرد. مشاوران املاك اغلب عادت كرده‌اند كه به سود فروشنده‌ها وارد عمل شوند. اين مشاوران خو دارند بها يك ملك را بر پاي بست، چيزي كه فروشنده مي‌گويد برآورد زده و به خريدار اعلام مي‌كنند و بر پاي بست، همان قيمت‌هاي اعلامي از سوي فروشنده‌ها پافشاري بر فروش ملك‌دارند، اين‌چنين است كه بازار مسكن وارد حباب قيمتي شده است. در ميان بسياري از مشاوران املاك ذيل بودن سواد دانشگاهي و مديريت قيمت‌گذاري توانسته بازار مسكن را به‌سوي حباب قيمتي بكشاند.
فقط براي پورسانت شغل نكنيدبسياري از مشاوران املاك ترفندهايي را در عقيده مي‌گيرند كه افراد را به‌سوي ميز گفتگو بكشانند؛ اين مشاوران با هر دو طرف از معامله طوري گفتگو مي‌كنند كه آن‌ها را مجاب كنند كه براي خريدار تخفيف زيادي مي‌گيرند و به فروشنده اعلام مي‌كنند كه خريدار ملك را پسنديده و بايد راز زمان مشخصي به دفتر املاك بيايند. سخت اين شغل اينجاست كه هر دو طرف پاي ميز مذاكره آمده‌اند و اين در حالي است كه هيچ‌يك توافق نظري در باره قيمت پاياني ندارند. در چنين شرايطي يا خريدار تحت‌فشار ناچار به قبول بها مي‌شود و يا هيچ معامله‌اي انجام‌نشده و طرفين از بنگاه خارج مي‌شوند. اگر معامله‌اي صورت بگيرد هر دو سو موظف به پرداخت پورسانت شده و مشاوران املاك در چنين شرايطي معامله را سپريدن مكشوف در عقيده گرفته و از پيگيري‌هاي بعدي خود را كنار مي‌كشند!

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد