بازسازي مسكن

طراحي سايت و كسب و كار هاي آنلاين

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

بازسازي مسكن

قوانين بازسازي ساختمان امروزه اهميت بيشتري پيدا كرده‌اند. در دنياي امروز كه آپارتمان‌نشيني هر روز اغلب از پيش اشاعه مي‌يابد و هر روز ساختمان‌هاي كهنه اكثريت تخريب شده و به برج‌هاي بلند تبديل مي‌شوند، هنوز هم خانه‌هاي باستاني در تمام جهان طرفداران خودشان را دارند. بسياري از افرادي كه از ماضي تا به حال در اين خانه‌ها زندگي مي‌كرده‌اند، آماده به تعويض خانه‌هاي خويش با آپارتمان‌هاي نو نيستند. خيلي از كسان هم هستند كه بعد از مدت‌ها آپارتمان‌نشيني خسته شده‌اند و ترجيح مي‌دهند به سراغ خريد خانه‌‌هاي كهن بروند.

 

با تمام اين صحبت‌ها، خانه‌هاي كهن هرچقدر هم كه زيبا و آسان به نظر بيايند به گذشته تعلق دارند. اين موضوع به اين معناست كه چه بسا تأسيسات و بناي اين خانه‌ها غيرقابل استفاده يا در بهترين حالت مستهلك است. در نتيجه راه‌حل حفظ چنين خانه‌هايي نوسازي و بازسازي آن‌ها است. بازسازي ساختمان بر بر اساس قانون، شرايط و مراحل مشخصي دارد و اگر شما قصد بازسازي منزل خود را داريد، بايد قبل از هرچيز به سراغ قوانين مربوط به بازسازي ساختمان برويد. براي اين قصد در پيوستگي اين مطلب به اتفاق ما باشيد.

 

بازسازي و نوسازي

قبل از هر چيز لازم است بدانيد كه بازسازي و نوسازي با هم متفاوت‌اند ولي خيلي از كسان اين دو اصطلاح را اشتباهاً به جاي هم بهره‌گيري مي‌كنند. بازسازي ساختمان به معناي انجام تعميرات و اقدامات مرمتي روي يك بناي كهنه است كه عمر بنا را افزايش مي‌دهد، اما تمام سعي بر اين است كه در طي اين تعميرات كمترين ميزان تغيير در نما ساختمان ايجاد شود. بازسازي بنا به راستي همان فرآيندي است كه بر روي بناهاي تاريخي سپريدن شده و راهبند از بين رفتن اين بناها مي‌شود.

 

در مقابل نوسازي ساختمان به معناي آن است كه يك خانه يا ساختمان كهنه را به طور كامل تعمير كنيد. در اين تعميرات چه بسا نما و باطن ساختمان لغايت بي گمان زيادي تغيير خواهد كرد. در اين فرآيند شدني است تأسيسات، نماي بيروني، نماي داخلي و نقشه دروني خانه تغيير كند. به طور كلي هدف از نوسازي ساختمان تبديل كردن يك بناي مستهلك به بنايي نو و زيباست، در حالي كه منظور از بازسازي ساختمان افزايش استقامت آن است. در اصطلاح عرفي وقتي كسان از بازسازي خانه صحبت مي‌كنند در واقع منظورشان همان نوسازي خانه است.

 

درخواست پروانه تعميرات

بر طبق قوانين بازسازي ساختمان، تمام عمليات موردنظر براي بازسازي يا نوسازي ساختمان به مجوز دربايستن ندارد بلكه چندي از اصلاحات و تعميرات بايد با تأييد شهرداري و اخذ مجوز چهره گيرد. به طور مشخص براي انجام اقدامات پايين نيازي به گرفتن پروانه از شهرداري هستي ندارد:

 

كليه اقدامات مربوط به تعمير و تعويض كف‌سازي طبقات و زيرزمين

سيمان‌كاري و سفيدكاري

نقاشي

كليه اقدامات مربوط به تعمير و تعويض نماي ساختمان

تغييرات مربوط به محوطه و حياط ساختمان (مثل ساخت باغچه)

احداث حوض يا استخر به شرط آن كه منجر به از بين رفتن فضاي پاركينگ نشود

تعميرات مربوط به شيرواني و بام ( مثل قيرگوني و آسفالت، نصب موزاييك و…)

تعميرات مربوط به سرويس‌هاي بهداشتي

تعويض در و پنجره‌ها

تعميرات لوله‌كشي ساختمان

تعميرات سيم كشي ساختمان

نصب كولر و شوفاژ

تخليه و حفر چاه فاضلاب

 

چطور بازسازي را آغاز كنيد؟

براي اتمام فرآيند بازسازي ساختمان بايد تصميم بگيريد كه خودتان مي‌خواهيد كار را اتمام بدهيد يا ترجيح مي‌دهيد آن را به يك پيمان‌كار بسپاريد. چنانچه هدف برون‌سپاري شغل را داريد، كران در پيمان نامه بازسازي دقت كامل را به خرج دهيد. بهتر است در تنظيم اين قرارداد با يك مشاور باره اعتماد رايزني كنيد. شركت‌هاي مهندسي زيادي در زمينه نوسازي و بازسازي ساختمان‌ فعاليت مي‌كنند كه مي‌توانيد با مراجعه به آن‌ها شرايط و تعرفه‌ها را سنجش كرده و تصميم معقولي بگيريد.

 

در قرارداد هزينه بازسازي خانه يا نوسازي خانه هم بايد همانند تمام قراردادهاي ديگر با ذكر ريزترين جزئيات به چهره كتبي ثبت شود. اين جزئيات دربرگيرنده تعيين بهره مالك و پيمانكار در جاسازي ساز و برگ و لوازم باره استفاده، خرج اتمام پروژه، مدت موعد پروژه، اجراي نقشه توافق شده، دريافت مجوزهاي مربوطه و… است. مهم‌ترين نكته در موعد بستن قرارداد بازسازي يا نوسازي خانه، ضمانت پروژه در باره تكميل پيشه و جبران خسارت‌ها است.

 

بازسازي داخلي

آنچه كه بازسازي دروني در هر فضايي به دنبال دارد، تجربه فضايي جديد با امكانات و نماي متفاوت مي باشد. بازسازي داخلي مي تواند از جنبه هاي مختلفي باره رسيدگي قرار گيرد. بدون شك گرد از مهم ترين و بنيادين ترين نكاتي كه بايد در اين مقوله به ياد داشته باشيد، ميزان بودجه اي است كه براي سپريدن اين پيشه در نظر داريد. بازسازي دروني مي تواند از تغيير كلي فضاي باره عقيده گرفته لغايت تغيير دكوراسيون اتمام شود. براي نمونه اين بازسازي مي تواند شامل جايگزيني كفپوش، استفاده از كاغذ ديواري، نصب تاسيسات برودتي و حرارتي و غيره باشد. آن چه كه در پيوسته به ذكر آن مي پردازيم، ارائه نكات لازم در جهت بازسازي داخلي خانه مي باشد.

 

بازسازي داخلي منزل

تصميم گيري در مورد وضعيت بازسازي دروني منزل، بر دوش كسان مي باشد. اين بازسازي دربرگيرنده تغيير در قسمت ها و اجزاء گوناگون خانه مي شود.  آن چه كه در بازسازي داخلي خانه بيش تر باره توجه پيمان مي گيرد، بحث جذاب دكوراسيون دروني مي باشد. در پيوستگي اين مطلب نكات تكميلي در اختيار شما پيمان خواهيم داد.

 

رنگ آميزي داخلي منزل

يكي از مواردي كه مي توان در بازسازي داخلي خانه به اجرا در آورد، رنگ آميزي داخلي و به كارگيري يك رنگ جديد براي رنگ آميزي ديوارها و سقف مي باشد. آن چه كه در بيش تر موارد به چشم مي خورد، به كارگيري رنگ سفيد يا كرمي براي رنگ آميزي ديوارها مي باشد. فلذا اگر به تعقيب اجراي ايده اي جديد در اين مقوله هستيد، بهتر است جسارت به هزينه داده و از رنگ هاي ساير به اين هدف بهره‌گيري نماييد.

 

نصب كفپوش جديد

از ساير مواردي كه مي تاب در بازسازي دروني مورد توجه پيمان داد، نصب كفپوش جديد مي باشد. برگزيدن و نصب كفپوش جديد، مي تواند راهكار مناسبي براي بازسازي دروني باشد. كفپوش ها گونه ها مختلفي دارند. براي نمونه كفپوش اپوكسي، كفپوش لمينت، كفپوش سه بعدي، كفپوش پي وي سي يا كفپوش وينيل، مثال اي از كفپوش هايي است كه مي توانيد متعلق به ها در طراحي داخلي استفاده نماييد.

 

تصميم گيري در مقوله طراحي ديوار

يكي ديگر از نكاتي كه مي نا در بازسازي داخلي ساختمان باره بررسي قرار داد، تصميم گيري در مورد استفاده يا عدم استفاده از ديوارپوش مي باشد. ديوارپوش ها انواع مختلفي دارند. براي مثال مي طاقت از كاغذ ديواري و پنل هاي ديواري به عنوان ديوارپوش كاربرد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد