ساختمان هاي اداري

طراحي سايت و كسب و كار هاي آنلاين

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

ساختمان هاي اداري

طراحي ساختمان اداري ملزم به اصول و ضوابطي است كه مي بايست محل كار با هر فعاليت اداري را سازماندهي كند. نحوه سازماندهي يك ساختمان اداري در چند باره چكيده مي شود كه اهداف اصول طراحي ساختمان اداري به احصاييه مي روند. فضاها و عملكردهاي ضروري يك ساختمان اداري شامل: ساختار، طراحي نما ساختمان اداري، متريال هاي نما، طراحي نورپردازي نما، سيركولايسون، دفاتر، خاصيت هاي رفع نيازهاي خدايگان رجوع در فضا، و فناوري هاي امروزين مي باشد. هر كدام از موارد بالا دربرگيرنده تعريف هاي اختصاصي است كه در هارموني يك ساختمان اداري نقش عمده اي ايفا مي كنند. بخصوص نوع كاربري اداري ساختمان هم به طراحي اختصاصي بيچارگي دارد. اينكه در ساختمان اداري شما پيمان است چه يا چندين صنف مشغول به پيشه شوند. گروه معماران آرل با ارائه اين مطلب به بعضي مايحتاج و سوالات شما (به عنوان يك مقاله مختصر) درباره طراحي ساختمان اداري پذيرش دهد و بتواند شما براي اهداف طراحي يا سفارش يك فضاي اداري راهنمايي كند.در پيوسته خلاصه اي از موارد مرتبط با طراحي ساختمان اداري را براي شما قرار داديم.با آرل در ادامه همراه باشيد...مطمئناً اجراي بسياري از پروژه ها در زمينه هاي مختلف بدون اجراي صحيح تقسيم سيويل آن امكان پذير نمي باشد. بخشهاي سازه و معماري شركت تدبير انرژي با آشنائي كامل به نرم ادوات و تكنولوژي هاي روز دنيا توانائي طراحي، و اجراي پروژه هاي عمراني خصوصاً ساختمانهاي اداري و مسكوني را منطبق با استانداردهاي جهاني و با بالاترين كبفيت و نازلترين قيمت دارا مي باشند.
آرشيتكت هاي كارآزموده اين شركت با تامين امكان استفاده بهينه از فضاهاي ساختمان، خلق طرح هاي زيبا و تلفيق آئين نامه ها و مسائل اقتصادي بدست مهندسين محاسب به بهترين شكل ممكن، از يك سو و به كمك مهندسين ناظر و مجري با تجربه خويش از سوي ديگر توانا به تضمين منافع مادي و معنوي مشتريان خود مي باشد.از آنجايي كه امور دفتري (به واسطه معرفي فنآوري جديد) ادامه در حال تغيير است ،داشتن شناخت روشن از عملكرد هاي مورد احتياج به عنوان محركي قوي، تأثير عمده اي در سازمان دهي دفاتر و ساختمان هاي اداري دارد. به همين انگيزه طراحان مي توانند با همه جنبه هاي مربوط به طراحي ساختمان اداري را با ترفندهاي ذهني و فني خود تحت تأثير قرار دهند. ايجاد نظم ، رنگ آميزي فضا، برگزيدن متريال و هارموني در تمام اضلاع طراحي نماي ساختمان، تأثير زيادي در بالا بردن كيفيت طراحي ساختمان اداري دارد. قصد از ارتقاء كيفيت طرح جلب رضايت كارفرما در كل زمينه هاست. لذا از آغاز تا فرجام كار مي بايست يك تقارن مشاركت بين كارفرما و پيمانكار به عنوان طراح و مجري پروژه صورت گيرد. اين پروسه لازمه پيشبرد پروژه بين يك كمپاني و طرف روبرو است.
هزينه طراحيهزينه طراحي و اجراي ساختمان هاي اداريهزينه ساخت يك گردآور اداري مهم ترين شاخصه طراحي در ايران مي باشد. مهم ترين دغدغه كارفرما در ايران مديريت هزينه هاي ساخت و ساز است. به همين علت يك كمپاني طراحي بايد بداند كه كارفرما مي خواهد چه گونه به كارگيري ساختمان اداري خويش داشته باشد. بعضي مواقع شدني است كارفرما ساختمان را به عنوان مكاني براي اجاره دادن به كمپاني يا شركت ها در عقيده گرفته باشد، و  يا ممكن است سوداگري خود را براي آن ساختمان در نظر گرفته باشد. حتي در بعضي موارد كارفرما شماري از واحد ها را اجاره ديتا و از برخي فضاها براي كسب و كار خويش بهره ببرد. همگي موارد بالا نيازمند بودجه هاي متفاوتي است كه در شروع كار تعيين مي شود. در اين مواقع بهتر از يك شركت تخصصي معماري يا طراحي به عنوان سرپرست پروژه خود برگزيدن كنيد الي آنها با مشاوره و تجربه به مديريت خرج هاي شما كمك كنند.كانسپت معماري ساختمان اداريطراحي ساختمان اداري در طهران به شدت كم اهميت طلقي مي شود. با گذر از ساحل هر ساختمان اداري نمي توانيد هويت و ويژگي آن كمپاني را در نگاه اول تشخيص دهيد. همين امر، طراحي سازه و ساختار ظاهري ساختمان را داراي اهميت مي كند. ساختار كلي طراحي يك ساختمان اداري در سازه و فرم بنا چكيده مي شود. طراحي يك سازه هوشمند مي تواند فرم و زيبايي پروژه شما را شكل دهد و يا ساختمان را به يك شكل صلب و بي روح تبديل كند. طراحي منعطف كانسپت ساختمان با توجه به اهداف مفهومي و بصري كمك مي كند فرم ساختمان در برندسازي و هويت عملكرد آن تأثيرگذار باشد.
طراحي نماطراحي نماي ساختمان ادارينماي ساختمان هاي اداري مهم ترين بخش طراحي اين نوع پروژه هاي محسوب مي شود. نما معرف هويت گردآور است و مي بايست با توجه به عملكرد و فعاليتي كه قرار است در ساختمان اداري صورت گيرد طراحي شود. به عنوان نمونه طراحي نماي ساختمان آژانس هواپيمايي با نماي يك گردآور معماري متفاوت است. يا اگر فعاليت مجموعه اي در زمنيه فناوري است نماي آن داراي شاخصه هاي متفاوتي نسبت به يك ساختمان اداري با تكاپو پزشكي مي باشد. لذا طراحي نما براي هر صنف حائز اصول طراحي مشخصي است كه مي بايست لحاظ گردد.
يك باره مهم ديگر هستي دارد كه به سبك طراحي نما پيوسته مي شود. از آنجايي كه نماي ساختمان براي كارفرما زياد داراي اهميت است، مي بايست در برخي موارد سليقه كارفرما براي تعيين سبك طراحي ظاهر لحاظ گردد. اينكه طراحي يك نماي كلاسيك رومي براي ساختمان در نظر گرفته شود يا نماي مدرن. بخصوص كه امروزه سخيف هاي متنوعي مانند: نماي انتزاعي، نماهاي پارامتريك و يا مينيمال در طراحي ساختمان ها نيز مشاهده مي كنيم. به غير از موارد فوق، منطقه اي كه قرار است ساختمان اداري در آن سپريدن شود اهميت دارد. همپوشاني شدن پوسته ساختمان با بافت منطقه يا محله جزء مواردي است كه كمتر به آن توجه مي شود.متريال نما هم از شاخصه هاي طراحي ساختمان هاي اداري محسوب مي شود. اقليم نقش تعيين كننده اي در گزينش متريال شما دارد. به طور قطع پيمانكار مي بايست شما را در برگزيدن بهترين متريال ظاهر راهنمايي كند.طراحي نورپردازي ساختمان اداريطراحي نورپزدازي ساختمان اداري هم مي بايست با پروا فرم و المان هاي پوسته ساختمان در عقيده گرفته شود. همانطور كه نماي ساختمان به خاطر عملكرد ساختمان فرم هاي متناوبي دارد، طراحي نورپردازي هم بر بنياد هويت و عملكرد ساختمان طراحي مي شود. البته پيش از نورپردازي، طراح پروژه بايد نما و جايگذاري گونه ها چراغ هاي ظاهر را پيش بيني كند. همانطوركه نورپزدازي نما در زيباسازي ساختمان، محله و ناحيه اهميت دارد، طراحي نورپزدازي داخلي هم در ارتقا كيفيت فعاليت و روحيات كاركنان تأثير به سزايي خواهد گذاشت. نورپردازي تمام عرصه هاي يك فضاي اداري مي بايست بر اساس ضوابط و اصول طراحي دكوراسيون دروني ارائه شود.
فضاي دروني ساختمان اداري بانك مسكنطراحي داخلي ساختمان اداريطراحي داخلي اداري نسبت به گونه عملكرد كاربري ارائه مي شود. اين مورد بر بنياد ضوابط و اصول طراحي تعيين مي گردد. مشاغل ادارات هنري، فرهنگي، صنعتي، حمل و نقل، پزشكي و ... حائز فضاسازي و سيركولاسيون متفاوتي نسبت به هم هستند. طراحي دروني هر كدام از مشاغل بالا در ساختمان اداري نيازمند دو شاخصه است. نخست طراحي پلان و سيركولاسيون كه بنا به ريزفضاهاي هر فعاليت تعيين مي شود. مورد دوم تأسيسات هر ساختمان با توجه به عمكلرد داخلي اش مي باشد. تأسيسات الكتريكي و مكانيكي هر ساختمان اداري با پروا به عملكرد آن نيز بايد در نظر گرفته شود.جاي گيري تجهيزات سرمايش و گرمايش مي تواند در فضايي اختصاصي (مانند موتورخانه) پيمان بگيرد يا اينكه فضاي از مشاع ساختمان (مانند پشت بام) براي قرار گرفتن وسايل تاسيساتي استفاده شود. حتي تعبيه آسانسور براي ساختمان هاي بلند مي تواند دستخوش تغييراتي از جانب شهرداري، سامانه مهندسي و يا حتي كارفرما باشد. در برخي ساختمان ها كارفرما به تعداد اكثريت آسانسور دربايستن دارد تا جابجايي بار يا انسان را تسهيل كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.